به گزارش یزدفردا: جبار علی ذاکری در جریان بازدید از اداره کل راهآهن یزد گفت: این اداره کل با سهم ۲۸ درصدی از بارگیری کل کشور و رتبه دوم در حملونقل تن _کیلومتر، نقش مهمی در عملکرد کلان راهآهن دارد. راهکارهایی برای تحقق هدف حمل ۵۴ میلیون تن بار در سال جاری بررسی و تدوین شد که امیدواریم با اجرای کامل آنها، به این هدف دست یابیم.
وی از برنامههای توسعه ناوگان مسافری نیز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به جایگاه استان یزد در صنعت ریلی، پیشبینی میشود تا پایان سال با ورود ناوگان جدید، یزد نیز به شبکه قطارهای پنجستاره کشور بپیوندد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این گام در راستای تحقق عدالت ریلی و ارائه خدمات باکیفیت به مردم این منطقه برداشته خواهد شد.
وی با تأکید بر جایگاه ویژه بافق در اتصال کریدورهای شمال ـ جنوب، شرق، مرکز و شمالغرب کشور اظهار داشت: بافق به دلیل موقعیت استراتژیک و وجود معادن فراوان، بهعنوان قلب تپنده شبکه ریلی ایران شناخته میشود.
ذاکری تصریح کرد: این شهرستان با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین دپوهای تعمیراتی راهآهن کشور، نقشی مهم در پشتیبانی فنی و بازسازی ناوگان ایفا میکند؛ بهطوری که سالانه حدود ۱۵۰ لوکوموتیو در این مرکز بازسازی و وارد مدار بهرهبرداری میشود.
وی با اشاره به برنامه دوخطهسازی مسیرهای ریلی افزود: با توجه به اهمیت محور بافق در مسیرهای ارتباطی، دو خطهشدن مسیرهای شمال شرق و همچنین مسیر بافق به زرینشهر در دستور کار جدی قرار دارد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بازدید میدانی از طرح دو خطهسازی این محورها نیز صورت گرفت و امیدواریم با تکمیل این طرحها، ظرفیت حملونقل ریلی در این منطقه به شکل چشمگیری افزایش یابد.
ذاکری همچنین از برنامهریزی برای توسعه پهنه ریلی بافق خبر داد و گفت: مذاکراتی برای جذب سرمایهگذار در زمینه تولید قطعات ریلی، تعمیر ناوگان و تجهیزات پشتیبانی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با همکاری استانداری یزد بهویژه معاونت عمرانی و بهرهمندی از تسهیلات استانی، طرح جامع توسعه ایستگاه و پهنه ریلی بافق در حال تدوین است. بهزودی فراخوان رسمی برای جذب سرمایهگذار منتشر خواهد شد تا بافق به یکی از قطبهای صنعتی و لجستیکی ریلیجبار علی ذاکری در جریان بازدید از اداره کل راهآهن یزد گفت: این اداره کل با سهم ۲۸ درصدی از بارگیری کل کشور و رتبه دوم در حملونقل تن _کیلومتر، نقش مهمی در عملکرد کلان راهآهن دارد. راهکارهایی برای تحقق هدف حمل ۵۴ میلیون تن بار در سال جاری بررسی و تدوین شد که امیدواریم با اجرای کامل آنها، به این هدف دست یابیم.
وی از برنامههای توسعه ناوگان مسافری نیز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به جایگاه استان یزد در صنعت ریلی، پیشبینی میشود تا پایان سال با ورود ناوگان جدید، یزد نیز به شبکه قطارهای پنجستاره کشور بپیوندد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این گام در راستای تحقق عدالت ریلی و ارائه خدمات باکیفیت به مردم این منطقه برداشته خواهد شد.
وی با تأکید بر جایگاه ویژه بافق در اتصال کریدورهای شمال ـ جنوب، شرق، مرکز و شمالغرب کشور اظهار داشت: بافق به دلیل موقعیت استراتژیک و وجود معادن فراوان، بهعنوان قلب تپنده شبکه ریلی ایران شناخته میشود.
ذاکری تصریح کرد: این شهرستان با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین دپوهای تعمیراتی راهآهن کشور، نقشی مهم در پشتیبانی فنی و بازسازی ناوگان ایفا میکند؛ بهطوری که سالانه حدود ۱۵۰ لوکوموتیو در این مرکز بازسازی و وارد مدار بهرهبرداری میشود.
وی با اشاره به برنامه دوخطهسازی مسیرهای ریلی افزود: با توجه به اهمیت محور بافق در مسیرهای ارتباطی، دو خطهشدن مسیرهای شمال شرق و همچنین مسیر بافق به زرینشهر در دستور کار جدی قرار دارد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بازدید میدانی از طرح دو خطهسازی این محورها نیز صورت گرفت و امیدواریم با تکمیل این طرحها، ظرفیت حملونقل ریلی در این منطقه به شکل چشمگیری افزایش یابد.
ذاکری همچنین از برنامهریزی برای توسعه پهنه ریلی بافق خبر داد و گفت: مذاکراتی برای جذب سرمایهگذار در زمینه تولید قطعات ریلی، تعمیر ناوگان و تجهیزات پشتیبانی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با همکاری استانداری یزد بهویژه معاونت عمرانی و بهرهمندی از تسهیلات استانی، طرح جامع توسعه ایستگاه و پهنه ریلی بافق در حال تدوین است. بهزودی فراخوان رسمی برای جذب سرمایهگذار منتشر خواهد شد تا بافق به یکی از قطبهای صنعتی و لجستیکی ریلی کشور تبدیل شود. کشور تبدیل شود.
- نویسنده : یزدفردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
یکشنبه 18,مه,2025